Intervju med Mattias från Hästen & Korset!

Foto av: Sara Andersson

Hästen & Korset är en liten tapelabel som startade 2006 i Mjölby. Där bor även Mattias som är själva hjärnan bakom maskineriet och hittills har han haft en hel del släpp och i alla möjliga format. Han har även bidragit till åtskilliga samlingsplattor och håller styrsparkarna bakom samlingsplattan Tapeworks som just nu är uppe i sin tredje volym. Jag tog tillfället i akt och intervjuade honom om hans label, varför han främst kör på att släppa kassetter, hur det ser ut i framtiden, var han finner sin inspiration och mycket mer. På rekommendation av Thomas från Beläten, så kommer här en längre intervju som ni måste spana in.

Vad inspirerade dig till att starta upp en kassettlabel? Varför just kassett?

När jag började seriöst med Altar Of Flies så kändes det helt naturligt att släppa mina egna grejer eftersom mitt tidigare band gjort det. Tillbringade större delen av 90-talet och början på nollnolltalet i den Svenska hardcorescenen så DIY-kulturen var inget alls främmande för mig. Vi släppte vår första 7” själv 1998 med vårt eget band The Jam Session och hade ingen aning om hur det gick till men jag fick mersmak. Att jag mest släpper kassetter handlar främst om ekonomin, men även för att jag älskar formatet. Hade jag varit rik eller tjänat pengar på det här hade jag nog mest släppt vinyl, men även kassett och cd.

De tre första släppen på din label är CD-r, hur kommer det sig att du började men samtidigt slutade med det efter tre släpp? Skulle du kunna berätta något om dessa släpp?

CD-r är ett format som är väldigt praktiskt då det är billigt, snabbt och lätt att tillverka hemma. Men hållbarheten är inte så lång och det känns väldigt opersonligt så det är inget jag föredrar. Jag har dock släppt två eller tre cd-r släpp till men nu är det ett par år sedan. Jag föredrar dock alla fysiska format framför filer eller Spotify etc. De två första släppen är Altar Of Flies debutinspelningar, den tredje var en split med det Kanadensiska bandet Fossils. Jag har som många andra band inom de här genrerna släppt alldeles för mycket inspelningar och dessa är absolut några av dem. Samtidigt är det ett dokument över hur jag lät då och det är kul att se och höra utvecklingen. Men så här i efterhand hade jag hellre sparat många utav dem för mig själv. Men det är ju alltid lätt att vara efterklok.

Vilka artister eller band är dina favoriter från dina egna släpp? Finns det något eller några särskilda släpp du kan tänka tillbaka på ännu mer än andra?

Väldigt svårt att säga några favoriter. Som det brukar vara är det ju ofta det senaste man släppt man är nöjdast med. Men det jag kan säga är att från och med katalognummer H&K039 (altar of lies-Cenotaphs 7”) så började en ny era för labeln i och med att min mycket goda vän Daniel Fagerström tog fram ett bestående layoutkoncept som blev en nystart. Jag ville markera lite extra eftersom det var mitt första vinylsläpp och även att jag tagit en annan vändning. Min tanke var typ färre släpp, högre kvalité. Det blev mycket lyckat och släppen känns nu mer enhetliga än förut och kommer så förbli. Daniel är halva labeln kan man säga eftersom det är han som sköter det grafiska, även om det är jag som fixar bilder och omslag med undantag för de få andra artister jag släpper som gärna får göra det själva. Men han är helt klart en väldigt stor del av Hästen & Korset.

Vilka andra labels är de som du influerats av mest och vad tycker du saknas i just världen av labels?

I början var det uppenbarligen mycket influenser från bolag som Ultra Eczema, Vermifrom etc. Inte musikaliskt, men stilmässigt. Tycker fortfarande saker är snygga men det passar inte in på det jag gör längre. Gillar speciellt de omslag som är från Mattias Frisks målningar som jag använt mig av. Han var en väldigt viktig del av labeln i början eftersom han hjälpte mig med layout och att måla omslag. Efter några år ville jag göra allt själv så nu blir det mycket collage, hittade bilder osv. Jag tycker inte det direkt saknas något i ”världen av alla labels”. Men det finns så otroligt mycket där ute så det är väldigt svårt att ha någon koll längre.

När man köper någonting från din label, vad kan man förvänta sig då?

– Jag hoppas på att folk tänker på en hög kvalité på omslag och musik. Men inte att man ska kunna förvänta sig hur den låter.

Vad för slags tips skulle du ge till den som vill slå sig in på samma bana som dig? Har du några D.I.Y-tips som kan vara användbara om man vill starta sin egen label?

Om man vill få ut sin musik utan att kompromissa så är det den enda vägen. Istället för att vänta på att någon label ska släppa dig så gör det själv istället, är det bra kommer någon förr eller senare märka det ändå. Jag släpper skivor på andra bolag med altar of flies. Men jag vill fortfarande göra det själv också eftersom jag tycker det är roligt. Några pengar finns det oftast inte att hämta. Så det är ren dedikation och passion oftast som ligger bakom.  

Nu på senare tid har du släppt en samlingsplatta i tre volymer som kallas för Tapeworks. När kom du på denna idé och kommer den att fortsätta? Vad skiljer sig mellan de tre volymerna och vad sammanfogar samlingsplattan?

Än så länge har tre kassetter släppts. Den röda tråden är att alla som medverkar har använt magnetband i någon form vid skapandet. Om det är vid inspelning, som instrument etc är helt upp till artisten. Men det som skiljer volymerna mest är att volym två är en samling med fem olika artister. Jag frågade helt enkelt fyra stycken akter jag vet skulle passa för detta och det blev väldigt bra. Volym ett och tre är jag själv, även om det inte alls framgår.  Det kommer komma mer volymer, men om det bara är jag eller andra artister får framtiden utvisa.

Var kommer namnet Hästen & Korset ifrån och vad symboliserar din label?

Det är bara ett namn jag kom på och det symboliserar inget speciellt.

Finns det någon tanke med att begränsa släpp till 20, 60, 111 och liknande? Hur tänker du när du begränsar släppen, vad vill du få ut av ett visst antal? Finns det något symboliskt syfte bakom det?

De släppen som har lägst upplaga har det oftast för att de är något special-släpp för en viss spelning eller något liknande. Annars så är det ärligt talat mest frågan om efterfrågan. Vissa släpp vill jag att de ska finnas kvar längre så då gör jag mer ex om efterfrågan och omslag finns hemma. Vissa släpp är menade att bara finnas i några få exemplar helt enkelt. Men absolut ingen symbolik.

Vad skulle du säga att Hästen & Korsen symboliserar – d.v.s vilka genrer brukar du använda som referensmallar inför släpp? Finns det någon särskild genre som premieras mer än andra?

Jag är väldigt eklektisk med min egen musiksmak och det speglar sig i labeln. Men jag har alltid varit svag för experimentell musik så det blir mest det. Och eftersom jag inte är så värst intresserad av att släppa andra artister så premierar jag ju självklart mig själv. Jag har varken pengar eller den tid som behövs att bli större så jag håller det på en liten nivå.

Angela Sawyer från Weirdo Records finns med på det senaste släppet, Tapeworks Vol. 3, är det också hon som pryder omslaget? Vad har ni för relation rent professionellt? Har ni samarbetat något gång utöver detta?

Kvinnan på omslaget är okänd och bara en bild jag hittade ur en gammal bok. Min relation till Angela Sawyer består enbart av att jag gillar hennes musik och att jag har spenderat för mycket pengar på skivor från hennes underbara skivaffär. Vi har aldrig samarbetat och detta var första gången hon gjort musik till Hästen & Korset. Men en kassett kommer komma senare i år.

Du släpper även mycket material med dig själv på din label, vad skulle du kunna säga om Altar Of Flies? Vart fick du namnet ifrån och hur har du utvecklats sedan du började?

– Altar Of Flies är mitt huvudprojekt. Namnet kommer från en låttext och var något jag haft i bakhuvudet i många år så det kändes naturligt att ta då. Jag började ganska så trevande och spretigt men en röd tråd har alltid funnits kvar och det har alltid handlat om experimentell musik. Det tog ett tag att hitta sitt eget uttryck och borsta bort de mest uppenbara influenserna. Men nu är jag här. Och vart det tagit mig och hur jag det låter är något jag är otroligt stolt över och ingenting jag någonsin vågade hoppats på i början. Jag har hela tiden flyttat fram mina mål och om jag skulle lägga av nu skulle jag inte kunna vara nöjdare. Det bästa är dock att jag fortfarande tycker det är lika kul, om inte roligare. Så detta är något jag kommer hålla på med hela livet skulle jag tro. Uttrycken och namn kommer säkert ändras, men i stort sett så kan jag se mig göra detta hur länge som helst.

Vad planerar du för Altar Of Flies i den närmaste framtiden? Är du nöjd med din senaste split-vinyl med Mirrors Are Black?

– Om någon månad släpper jag en ny LP på italienska bolaget A Dear Girl Called Wendy som kommer heta ”The Violent Blow”. Det är en till uppföljare på ”Förruttnelsen” LP´n  som kom ut på Release The Bats 2010. Det kommer även att komma ut en LP på engelska Peripheral Records i höst vid namn ”Female”. En inspelning jag jobbat med väldigt länge. Jag är otroligt nöjd över spliten. Omslaget och musiken kunde inte bli bättre. Och då pratar jag om även om Mirrors Are Black som jag beundrar mycket.

Förutom detta har du även ett annat alterego vid namn Worms, hur ser det ut på denna fronten? Kommer du att släppa något nytt under detta alias i framtiden?

Jag tror inte det, men man vet aldrig.

Du har också haft några släpp på det mytomspunna eller rent utav legendariska bolaget Release The Bats. Vad har du haft för relation till det? Nu när det har lagts ned, vad tycker du att musikvärlden har förlorat rent konkret?

– Jag var faktiskt med på det allra första släppet på Release The Bats. En vinyl split 7” med mitt gamla band The Jam Session som tolkade the Cure låtar. Jag har även släppt en 7” med mitt gamla band OHM. Och så en split LP med Sewer Election och en fullängdare med Altar Of Flies. Så min relation är lång och trogen. RTB var ett helt underbart bolag med många bra släpp. Jag uppskattar framförallt bredden på musiken. Det är inte många bolag som kommer undan med att släppt så många olika genrer och uttryck men ändå kan hålla en röd tråd. Jag tycker det är väldigt unikt och fantastiskt. Jag kommer sakna RTB otroligt mycket. Och det kunde inte slutat bättre än det sista ”Sverige” LP släppet. Men jag tror också att detta bara är början på något nytt.

Vad är ditt mål med Hästen & Korset inför framtiden? Hur ser planen ut inför resten av året och nästa år?

– Det enda jag har planerat just nu är en kassett med Preggy Peggy & The Lazy Babymakers eller vad nu Angela Sawyer kommer kalla sig. Annars tar jag det som det kommer. Det släpps redan alldeles för mycket musik där ute så jag har ingen brådska.

Har det någonsin funnit ett ultimat mål för Hästen & Korset som du vill nå någon gång inom en inte allt för avlägsen framtid?

Nej. Men mitt mål var nog från början att någon gång släppa vinyl och det har jag nu gjort, även CD.

När du väljer att ta in nya artister eller band, hur brukar det generella urvalet se ut? Vad letar du efter när du plockar ombord någon?

–  Jag letar aldrig artister, och tackar alltid nej när folk frågar. Jag släpper som sagt mest mina egna grejer och några få andra, och de är oftast nära vänner jag beundrar. Det räcker så. Det finns varken tid eller pengar till att börja släppa andra artister tyvärr.

Du släppte även 36 kopior av Tour Tape II för “Swedish Energies” till en festival i Brooklyn år 2011. Skulle du kunna berätta lite mer om detta? Hur blev detta något från första början?

Jag blev tillfrågad av att spela på ”Swedish Energies” festival 2011 i Brooklyn, NYC av Joachim Nordwall som bland annat har iDEAL Records. Ett bolag jag släppt en CD på och kanske det bolag jag identifierar mig mest med. Han och några andra arrangerade detta och jag var en utav de artister som spelade på denna fantastiska tillställning. En två dagars festival med Svensk experimentell musik. Jag har fortfarande svårt att ta in att jag gjort detta, men detta var helt klart en dröm som gick igenom. Att både spela där, och att hänga i världens mäktigaste stad med dessa fantastiska människor är något jag kommer bära med mig hela livet. Jag har varit där ett antal gånger där innan, men bara på semester. Eftersom jag blev pappa förra året trodde jag inte att det skulle bli någon USA resa på ett tag, med tanke på ekonomin osv. Så detta kunde inte kommit mer lägligt. Nordwall är en utav de människor som betyder mest för AOF utveckling och den som gjort det möjligt att jag kunnat flytta fram de här målen jag pratade om förut. Och som jag egentligen aldrig hade. Mitt enda mål i början var att släppa en cd-r eller en kassett på en annan label, det var allt. Men tack vare honom så har jag spelat i NYC, EU turné, festivaler, skivsläpp osv. Han var dessutom den som satte upp min första spelning, och den enda av de ca 20 labels som ens svarade som jag skickade demo till. Så jag är evigt tacksam.

Foto av: Erik Lee Snyder

Skulle du även kunna berätta lite mer om V.A. – Kolsyrefabriken? Vad var/är Kolsyrefabriken för något?

Kolsyrefabriken var ett ställe där en massa fantastiska artister och konstnärer verkade under många år i Stockholm. Tyvärr fick jag bara uppleva det sista arrangemanget, då jag även spelade. Skivan du syftade på är ett live dokument med artisterna som spelade den kvällen.

Har du något annat projekt igång samtidigt som du håller på med Hästen & Korset?

– Det som är aktivt just nu är Altar Of Flies, Cryme (en duo med Daniel Fagerström), Black River Family Band. I våras gjorde jag även musik tillsammans med Jan-Helge Henriksen till konstnären Mattias Frisks utställning och performance ”Minnesmässa För Utdöda Fåglar” på Motala Konsthall. Något som var nytt för mig, men helt klart gav mersmak.

Vad är det som har inspirerat dig rent estetiskt inför olika släpp? Vad brukar intressera dig mest inom det fältet rent konstnärligt?

– Det brukar komma naturligt till musiken. Oftast har jag ett tema, en titel som jag går på. Sedan ramlar jag oftast över en passande bild eller gör något collage som passar.

Vilka släpp kan man se fram emot att få se på din label inom den närmsta framtiden? Finns det något man ska hålla ett särskilt öga på?

– Jag har som sagt bara ett släpp planerat just nu som jag skrev om i en tidigare fråga. Men jag tycker att de släppen som finns tillgängliga just nu är en väldigt bra start om man vill börja eller är nyfiken att kolla upp vad jag håller på med. Jag har bland annat precis släppt en CD-utgåva av altar off lies ”Let new life rise in the face of death”-kassetten som jag är otroligt stolt över.

Rent musikaliskt, vad skulle du säga är influenserna för dig själv och din label? Vem eller vilka har lagt grundstommen för den musikaliska inriktningen?

– Det går inte riktigt att säga, och det ändrar sig hela tiden. Jag är en storkonsument av skivor och musik och har en väldigt bred musiksmak. Från country till noise. Men grundstommen lades av mina föräldrar, speciellt min far som alltid köpt och spelat mycket musik hemma. Kanske var det Depeche Mode-konserten de tog med mig och min bror på 1986. Kanske var det Nirvana konserten i Stockholm jag var på. Som i sin tur lede in mig på Sonic Youth och därefter till en helt ny värld av ljud och oljud.

Det verkar som att den överväldigande majoritet av åtminstone de senare släppen har människoansikten eller bilder på människor som estetisk mall. Vem är det som porträtterar just de senaste släppten? Om vi tar till exempel nr. 043, 042, 045, 049 och 047?

– Med undantag för 043 Darksmith/Altar off lies split 7” som artisten Tom Darksmith själv har målat så är de andra bara bilder jag hittat i böcker eller annat jag gjort collage av. Att det just har varit mycket ansikten är egentligen mest bara en slump.

Nu när vi har kommit så långt in i intervjun så har jag en fråga från Beläten: vad är det i vattnet från “Den Svarta Floden” (Black River) som gör att musiken från det området blir så mörk och snedvriden?

– Jag vet faktiskt inte. Mjölby är en otroligt tråkig och sömnig liten håla som jag bott i hela livet, förutom ett undantag för ett år i Stockholm då jag gick på Folkhögskola. Jag antar att kreativiteten hänger ihop med att det inte händer så mycket annat, så man har tid till att göra musik istället. Men att den ”blir så mörk och snedvriden” kommer från någon annastans. Antagligen hade den låtit så var jag än befunnit mig. Och det verkar inte ändra på sig, vare sig att man blir pappa eller snart börjar närma sig medelåldern. Snarare tvärtom. Och det känns på något sätt tryggt.

Vad brukar du ha för utrustning när du uppträder live? Var någonstans skulle man få en möjlighet inom den närmsta framtiden att få höra din musik live?

Jag använder oftast ett par kassettbandspelare, elektronik och kontaktmikrofon. Ibland bandekon, rullbandspelare. Men detta beror oftast på om jag åker bil/buss/flyg. Eftersom jag spelar själv är det väldigt omständigt och tungt att ha med sig för mycket så det varierar.

Foto av: Filip Mesko

På vilket sätt tror du att Mjölby har påverkat din musik eftersom att du bor där? Vad finns det för inspiration att hämta just där? Brukar den geografiska situationen du befinner dig i påverka soundet nämnvärt?

Jag har svarat på detta i ett föregående svar men kan tilläga några saker. Jag tror inte att soundet påverkas nämnvärt av min geografiska situation mer än att jag inte tillhör någon ”scen” eftersom jag är helt själv med det jag gör här. Å andra sidan är ”scenen” så liten så att man oftast känner igen människorna som är på spelningarna runt om i Sverige så jag tycker inte det gör så stor skillnad ändå. Även om jag saknar den här kreativa smältdegeln som finns på vissa ställen. Att vara delaktig och göra något ihop med likasinnade. Det finns några människor som gör noise och experimentell musik vet jag, men vet inte alls på vilken nivå och det är inget jag märker av.

Var någonstans brukar du spela in din musik? Har du en hemmastudio?

Jag har ett rum i vårat hus vi hyr där jag spelar in. Jag spelar in på en 4-kanalig kassettporta eller rullband så saker tar inte så stor plats. Jag gillar att kunna göra något spontant direkt när jag får en idé istället för att åka iväg till en replokal som jag hade förut på bestämda tider. Jag har vänner som betalar tusentals kronor i månaden för en replokal de delar med en massa andra band. Vilket känns väldigt främmande då jag knappt betalat något under alla år man hade replokal. Detta är helt klart en av fördelarna med att bo i småstäder.

När man har en egen label som du har, varför släpper man musik på andra labels? Är det för att musiken ska nå ut till så många som möjligt?

Jag har blivit tillfrågad att göra vinyl, CD eller kassettsläpp av andra bolag jag beundrar väldigt mycket och då har jag tackat ja. Några utav dem har varit de jag drömde om att få släppa på. Att någon vill lägga ut tusentals kronor på ett LP-släpp på en inspelning man gjort är ju helt fantastiskt och en ära. Visst hade man kanske föredragit att ligga på en och samma label hela tiden på klassiskt vis men det är inte riktigt så det funkar. Men det ska bli spännande att se hur det blir i framtiden.

Vad är ditt enskilda mål med din musik rent konstnärligt? Kommer du att släppa något under ett  nytt och annorlunda alias någon gång?

Mitt mål att göra bättre och bättre grejer, fortsätta utvecklas och förfina det uttryck jag har. Den dagen jag känner att jag gjorde bättre saker förr. Då lägger jag nog ner. Angående att släppa under nytt alias så gör jag det ofta, och kommer säkert fortsätta med det.

Hur tycker du att den allmänna inställningen är för experimentell och annorlunda musik idag? Vad är det för människor som köper de alster du släpper och var brukar du få mest ordrar ifrån?

Den är väldigt annorlunda bara om man jämför med för några år sedan. Saker som skulle varit väldigt experimentella då anses helt normala nu. Det har säkert med tillgången och närheten till allt och med internet att göra. Och är säkert positivt. Nackdelen verkar vara att folk inte bryr sig alls om ursprunget och helheten. De som beställer mina släpp är ganska få, inte så mycket alls från Sverige längre. Förutom när jag spelar live. Utan mest från olika länder i EU skulle jag tro, och några amerikanare. Jag undrar oftast vart mina släpp försvinner när de tar slut för jag säljer verkligen få exemplar. Antagligen byter jag mest bort med andra labels/distros, eller ger bort dem till de närmast sörjande. Ungefär så.

Vad skulle du säga är de generella ämnena du brukar ta upp i din musik? Bygger du den utifrån särskild tematik eller någon undermedveten ordning? Eller sker det genom slumpmässig inspiration och kreativitet?

Det mesta handlar om livet och döden. Jag låter gärna lyssnaren själv få skapa sin egen uppfattning. Men det finns oftast en tanke eller tema bakom det mesta.

Om du skulle beskriva var du står någonstans, var har du dina fötter: i underjorden eller inom den kommersiella sfären? Vad tycker du skiljer dom åt?

Mina fötter är djupt rotade i underjorden och har alltid varit. Och så kommer det säkert förbli. Det har alltid känts naturligt med DIY och något jag är uppväxt med i musiken, så jag kan inte ens jämföra den kommersiella sfären med underjorden eftersom jag aldrig haft något att göra med den.

Vad tycker du saknas i det svenska musikklimatet just nu? Finns det någon särskild tid inom just det kommersiella som du uppskattat mer än eljest?

Saknar inget något speciellt i det Svenska musikklimatet som jag kan komma på just nu. Kanske fler spelställen, och att allt inte vore så centrerat till storstäderna. Jag uppskattar och tycker oftast att musiken som görs just nu är bäst, eftersom jag hela tiden söker nytt. Men det kan även vara gamla saker. Men visst är man svag för 60 och 70-talet annars. Så mycket hände och utvecklades, och så mycket bra grejer kom ut då inom en massa genrer. Måste varit fantastiskt.

Hur har du påverkats av internetpiraterna och vad tycker du om hela piratfrågan? Vad är din åsikt i det debaclet?

Jag har inte påverkats något alls förutom att jag kanske märker av lite att ännu färre köper mina släpp. Men det kan ju bero på andra saker. Eftersom jag aldrig spelat i kommersiella band eller tjänat några direkta pengar på skivsläppen man gjort genom åren så har jag aldrig behövt bry mig. Men det jag tycker är sorgligt är att dagens unga missar hela den magiska grejen eller ritualen som Thomas sa, med just en skiva. Samtidigt förstår jag varför man inte vill lägga 150kr på en CD-skiva när den kan laddas ner gratis om man inte är uppväxt med det. Men för en annan är det kört. Jag vill ha omslaget, jakten på skivor man letat länge efter, spänningen att sätta på något man aldrig hört innan osv. Men om någon rippat och lagt upp någon av mina egna inspelningar på nätet gör mig inget direkt, så länge låtordning och allt är så som det var menat att vara så känner jag mig bara smickrad.

Finns det något särskilt musikprogram inom radio eller TV som du skulle vilja rekommendera? Vad sysselsätter du dig själv med när du inte sysslar med labeln eller musik?

– Kan inte komma på något program på varken radio eller TV just nu. Man får hoppas på att SVT drar igång något bra snart igen. Vad jag gör annars förutom labeln och musiken är inte så mycket annat. Det mesta kretsar annars kring musik, lyssna eller skapa. Annars så tar min dotter och familjen den mesta tiden.

Lyssnar du på någon särskild podcast som finns ute på nätet eller följer någon särskild tidning eller nätmagasin?

– Jag läser en hel del tidningar och fanzines. The Wire, Special Interest etc. Har några nätmagasin jag kollar regelbundet bl.a Foxy Digitals, Sound Of Music. Ingen podcast dock.

Vilka andra genrer skulle du vilja slå dig in på när du inte sysslar med just noise eller experimentell musik i allmänhet?

– Jag är nöjd som det är.

Finns det några band eller labels du skulle vilja rekommendera till läsarna?

– Det finns så otroligt mycket bra grejer just nu så jag kommer säkert glömma bort det mesta. Men en bra start är den nyligen utgivna ”Sverige” LP´n på Release The Bats med lite nyare experimentella band. Annars borde du kolla upp bolag som Kosmisk Väg, Ljud & Bild Produktion, Järtecknet, iDEAL, Moptaco Dics, Nightzone Tapes, Beläten, Börft, Solförmörkelse, Ingen Våg, Flacon, På Månen osv.

Vilken label skulle du vilja att jag intervjuade härnäst och vad skulle du vilja att jag frågade dom?

Sveriges hemligaste och bästa label Nightzone Tapes.

Tack för din tid och tack för att jag fick intervjua dig! Har du några sista visdomsord?

Tack själv! Och nu är det väl dags att rösta bort Alliansen och Sverigedemokraterna till nästa val? Sverige, ryck upp er för helvete.

Altar Of Flies live på iDEAL Mayhem i Köpenhamn:

Lyssna på låten Casual Loops från den senaste volymen av samlingsplattan Tapeworks:

Du kan också hitta honom här:

Homepage: http://altarofflies.tumblr.com/

Soundcloud: http://soundcloud.com/altar-of-flies

Tumblr: http://hastenochkorset.tumblr.com/

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s